Eugenio Recuenco

La plenitud a l'origen 365°

CASTELLÓ DE LA PLANA

Del 23 de maig al 15 de setembre de 2024
Museu de Belles Arts. Av. Germans Bou, 28.
De dimarts a dissabtes, de 10 a 14 h i de 16 a 20 h. Diumenge de 10 a 14 h.
Espai convidat.

En el projecte 365°, Eugenio Recuenco crea una sèrie impressionant que és avantguardista estèticament, conceptualment i substancialment. 365° és un viatge fotogràfic a través dels assumptes mundials, des de les arts de l’edat mitjana fins a les xarxes socials, així com els assumptes polítics actuals. Recuenco reimagina esdeveniments mundials en xicotets microcosmos.

Els seus escenaris, a vegades subtils i sovint elaborats, es construeixen de manera cinematogràfica. Aquests es limiten a la caixa de la sèrie, que mesura 3 metres d’alt i 2,5 metres d’ample. En aquesta sèrie, Recuenco reinterpreta l’11 de Setembre, col·loca els soldats d’assalt de Star Wars, fa referències a Edward Hopper i Jan van Eyck, vist Maria com Superwoman i fa que Donald Trump siga envoltat per ballarines d’un xou. L’artista analitza subtilment la realitat en les seues obres i posa un espill enfront de la societat amb ironia, falsa percepció i poder visual.

 


 

Eugenio Recuenco (Madrid, 1968) és un dels fotògrafs espanyols més creatius de moda i publicitat del món per les seues fotografies pictòriques. Referent de la indústria de la fotografia a Espanya de reconegut prestigi, destaca l’exposició 365°. Va començar la seua formació en la Universitat Complutense de Madrid al campus de Belles Arts amb la pintura, encara que prompte es va centrar en la fotografia com a mitjà d’expressió. La seua carrera es desenvolupa amb fotografia i el vídeo com a formes d’expressió entremesclades en multitud de canals com és el cinema, la publicitat o la moda.

Actualment, és un dels grans referents de la fotografia espanyola, ja que se’l considera un autèntic creatiu que construeix històries en les seues imatges sense deixar de costat el tint crític. Els seus primers passos en fotografia van ser en revistes de moda com Vogue, Planeta, Vanity Fair o Marie Claire. La seua gran oportunitat en la indústria professional de la fotografia va ser a París, on la marca Boucheron va ser una de les primeres que es va fixar en ell, la qual cosa va permetre que s’obriren multitud de portes com Lavazza. Després de l’èxit d’aquests treballs va ser reclamat per prestigioses marques com Loewe, Diesel, Yves Saint Laurent, Custo, Naf Naf o Mango. La seua trajectòria ha continuat al costat de multitud de projectes, entre els quals destaca el seu projecte més personal i el que per a ell és el seu projecte de vida anomenat 365.